martes, 11 de diciembre de 2012

ACTIVITAT TEMA 4 

 TÍTOL: CAÇA DEL TRESOR SOBRE EL RECICLTATGE

OBJECTIUS: 
 
- Treball cooperatiu
- Col·laboració
- Aprenentatge constructiu
-  Utilització de les TIC
- Comprensió de la lectura
- Expresar-se d'una manera correcta a l'hora d'escriure
- Consienciació del medi ambient 

DESTINATARIS:

La nostra activitat va dirigida als alumnes de tercer de primària, és a dir, segon cicle. Consideram que aquest alumnes reuneixen les capacitats suficients per realitzar aquesta tasca proposada pel docent, ja que han assolit el grau necessari de la lecto-escriptura, del raonament i de la selecció de la informació adecuada. 

DESCRIPCIÓ:

Proposam una activitat de la caça del tresor sobre el tema del reciclatge. Com sabem, la caça del tresor consta de diverses parts, les quals són: una introducció, les preguntes, els recursos i finalment la gran pregunta. Aquesta activitat es realitzaria, a l'aula d'informàtica, per grups de dos o tres alumnes perquè s'ajudesin mutuament.  

En primer lloc, en la introduccio plantetjariem el tema del reciclatge, juntament amb l'explicació de  la funció d'aquesta activitat, com pugui ser la consienciació de l'impacte ambiental.

En segon lloc, a la part de les preguntes, plantetjariem cinc o sis preguntes senzilles sobre el tema per que els alumnes raonin la seva resposta abans de fer la recerca. D'aquesta manera el docent sabria els coneixements prèvis que tenen els alumnes.

A continuació, el docent a la part de recursos posaria a disposició dels alumnes uns enllaços on ells puguin informar-se i ampliar els seus coneixements sobre el tema.

Finalment, es plantatjerà la gran pregunta a la darrera part. Aquesta pregunta estarà relacionada amb els recursos informatius llegits anteriorment en els enllaços facilitats. Primer hauran de raonar per ells mateixos la resposta fins arribar a la solució i contestar-la. Després el docent els indicarà on esta la resposta correcta als enllaços i ells mateixos hauran d'autocorregir-se. 

AVALUACIÓ:

El docent avaluaria tot el procés seguit, l'expresió escrita, el raonament i el producte final, és a dir, si realment han assolit els coneixements. També si és saben treballar cooperativament, respectant l'opinio del seu company i opinió crítica.      

No hay comentarios:

Publicar un comentario